Central-European Tour - Nemzetközi országúti kerékpáros verseny összefoglalója, 2013. július 20-21.

2013. július 20-21. között rendezte meg a Megyei Kerékpár Szövetség a Kerékpársport 2000 SE-vel közösen a Central-European Tour - nemzetközi országúti kerékpáros versenyt Szerencs-Miskolc és Isaszeg-Budapest útvonalakon.

Az eseményről készült videót az alábbi linken olvashatják az érdeklődők:

http://youtu.be/P_IhZrfvJJA

 

 

Július 20-21-i hétvégén zajlott hazánk egyetlen profi kerékpáros esemény-sorozata a Central-European Tour. A verseny három elemből állt. A Kerékpársport 2000 Sportegyesület szervezésében, a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség támogatásával rendezett Miskolc Nagydíj és a Budapest Nagydíj egy-egy UCI kategóriás kiemelt nemzetközi esemény, valamint a szövetség tiszteletbeli elnökének, a tavaly, az olimpia időpontjában tragikus hirtelenséggel elhunyt nagyszerű sportriporternek, Sipos Jánosnak emléket állító amatőr időfutam verseny.

 

Az események sorát szombaton, a Szerencs és Miskolc között zajló Miskolc Nagydíj kezdte meg, amelyen az Utensilnord-Ora24.eu egy harmadik (Frederico Rocchetti) és egy hetedik hellyel (Dér Zsolt) nyitott a bombaerős versenyben. A verseny szinvonalát mi sem mutatja jobban, hogy az Europe Tour kontinentális csapatai közül az első három csapat rajthoz is állt. A 191,4 kilométeres versenytávon a versenyzők 45,250 km/h átlagsebességet hajtottak.

 

14 ország, 13 csapatának, közte 3 magyar együttessel zajlott a Central-European Tour Miskolc Nagydíjért zajló kerékpárverseny. Szerencs – Encs – Szikszó – Edelény – Aggtelek – Szendrő – Boldva - Miskolc útvonalon 191 kilométeres útvonalat jelölt ki a szervező Kerékpársport 2000 SE. A versenyzők minden igényt kielégítő módon kerültek elszállásolásra a miskolci UNI-Hotel*** vendégeként.

 

Hazánk vendége volt a 2 HC kategóriás Osztrák körverseny győztese, az oszták bajnok Ricardo Zoidl és az Europe Tour kontinentális listáját Matej Murgerli az Adria Mobilból. Velük kellett a magyar élmezőnynek felvennie a versenyt, mint kiderült sikerrel.

 

A rajt után mintegy 30 kilométerrel 25 versenyző megszökött a mezőnytől. Az élbolyban haladók előnye a célig megmaradt, ebben egy kiadós záporeső sem akadályozta meg őket. Az élbolyban tekert az Utensilnord Ora24.eu csapatából több kerékpáros is, köztük Dér Zsolttal.

 

A versenyt kiválóan sikerült megszervezni, a rendőri biztosítás és a civil motoros biztosítók tökéletesen működtek együtt, a megnövelt versenytáv érintette az Aggteleki karszt természetvédelmi területét.

 

A célban sprint befutó döntött, a belorusz Papok Siarhei volt a leggyorsabb, fél kerékhosszal előzte meg az osztrák Jan Szokol-t (Gourmetfein Simplon). A legeredményesebb magyar versenyző Dér Zsolt (Utensilnord Ora24.eu) volt, hetedikként, a győztessel azonos idővel ért célba.

 

 

 

A Sipos János emlékverseny Budapest Tour néven az AKESZ Amatőr Kupa összetett bajnoki verseny-rendszerének egyik állomásaként került megrendezésre. Rekord létszámú nevező 226 fő jelezte részvételi szándékát az exkluzív helyszínen – Carl Lutz rakpart és a Magyar Parlament között kiírt versenyen, amelyből 198 versenyző értékelhetően be is fejezte a versenyt. A Vogue Étterem-hajónál kiépített rajt és célterület különleges kialakítású biztonsági zónáiról vált ismertté, ez adta a helyszín a Centra-European Tour Budapest Nagydíj profi versenyzőinek is, akiket több ezer lelkes kerékpárszerető szurkoló buzdított a célban.

 

A Budapest GP befutója előtt emlékversenyt rendeztek Sipos János sportriporter emlékére. Az amatőrök számára kiírt időfutamot az Elit1 kategóriában Varga Péter, az Elit2-ben Pance Lóránt Márton nyerte. A női elit mezőnyben Kercsó-Magos Anita (BVSC-Zugló) mögött Kusztor Jurenka Krisztina (Bianchi Club KE) volt a leggyorsabb.

 

 

 

A Sipos János emlékversennyel párhuzamosan Isaszeg – Dány – Gödöllő - Őrbottyán – Dunakeszi - Budapest útvonalon 131 kilométeres országúti mezőnyversennyel, a Budapest GP-ért folytatódott a profik számára a Central-European Tour.

 

A versenyzők idén "csak" 45,040 km/h átlagot hajtottak, igaz ebben több mint 5 perc kényszerpihenő is benne volt a vasúti átjáró piros jelzése miatt.

 

A verseny három szempontból is bekerülhet a sportág történetének nagy könyvébe. Egyrészt ilyen erősségű mezőny, soha nem tekert még Magyarországon, másrészt a verseny rendezéséről és biztosításáról szuperlatívuszokban beszéltek a külföldi csapatok és az UCI főbírója is elismerését fejezte ki, végül, de nem utolsó sorban - Lovassy Krisztián óriási győzelmét ezrek ünnepelték a Calr Lutz rakparton.

 

A viszonylag rövid távra való tekintettel szinte végig akcióztak a versenyzők, 5 jelentősebb szökési kísérlet történt, de egypercesnél nagyobb előnyre senki sem tudott szert tenni. A nap szökése két ismert profi versenyző nevéhez: Cador Rida (Utensilnord-Ora24.eu) és a legyel Solidarity Olympic UCI 2.1 verseny összetett győzteséhez - az ukrán Vitaliy Popkovhoz (ISD Continetal Team) fűződik.

 

A versenyzőket "immár hagyományosnak mondható módon" Gödöllőnél megállította a vasúti átjáróban a vonat, majd 2 kilométer múlva a HÉV is.

 

A közúti forgalom elől tökéletesen lezárt Váci útra, majd a pesti Carl Lutz rakpartra egyben érkezett a mezőny, sprint befutó döntött. Lovassy Krisztián, a verseny tavalyi második helyezettje remekül sprintelt, s mintegy 20 méterrel a cél előtt kibújva társai mögül elsőként haladt át a célvonalon. Londoni olimpikonunk győzelmével 40 UCI ranglistapontot szerzett. A szombati Miskolc GP győztese, a belorusz Papok Siarhei harmadik, továbbá Lovassy klubtársai, Dér Zsolt ötödikként, Kusztor Péter huszonkilencedikként értek célba a győztessel, azonos idővel.

 

A Bianchi Team leggyorsabb versenyzője Molnár István Gábor harmincharmadikként, a Club Balaton Team legeredményesebb kerékpárosa Arany Gábor negyvennegyedikként ért célba.

Keresés

Partnerek